Jótállási szabályok
Új ékszerek esetén a számla egyben jótállási jegyként is szolgál.
A termék fogyasztó részére való átadásának időpontja a kézbesítési elismervény aláírása, illetve a személyes átvétel napja.
Fogyasztó a vásárlás utáni visszaigazoló email mellékleteként megkapja jelen Jótállási szabályokat, illetve az Arany óra kísérő karkötő kisokost.
A fogyasztó jótállási igényét az alábbi módon érvényesítheti:
Futárszolgálattal kérem, hogy az ékszert és a számlát a következő címre adja fel GLS-sel,:
Tolnai Valéria e.v., 4031, Debrecen, Kishegyesi út 156.A. A. ép. II/8.
A visszaküldés várható költsége 2.500,-Ft
Minden egyes termék nagy értékű, jelen pillanatban a GLS a leggyorsabb és legmegbízhatóbb futárszolgálat.
Azok az ékszerek, amelyeket "postán maradandó csomagként" jelölnek meg, átvétel nélkül visszaküldésre kerülnek a feladóhoz.
A jótállás időtartama a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet értelmében:
a) 10.000-100.000 Ft közötti termékekre 1 év
b) 100.001-250.000 Ft közötti termékekre 2 év
c) 250.000 Ft feletti termékekre 3 év
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát rendeltetés ellenes használat, az "ÉKSZER KISOKOS" útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó:
- elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó - a választása szerint - a vételárarányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincsen helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a PTK 6:159 (2) bekezdés a) pontja szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Forgalmazó ezúton tájékoztatja fogyasztót, hogy a kijavítás várható időtartama meghaladhatja a 15 napot, a kijavítás legfeljebb 25 napig tarthat a termék megérkezésétől számítva.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termékrészének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást, a termék Tolnai Valéria ev.-hez történő eljuttatásának költsége a fogyasztót terheli. A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék - és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltetőtestület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállásból eredő jogok számlával érvényesíthetőek.
Forgalmazó: Tolnai Valéria e.v.,
Ügyfélszolgálat címei: 4031, Debrecen, Kishegyesi út 156.A. A.ép. II/8.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 20 484 4571
Cég székhelye: 4031, Debrecen, Kishegyesi út 156.A. A.ép. II/8.
Cég központi telefonszáma: +36 20 484 4571
E-mail: tolnaiarany@gmail.com
Termékválaszték:
További hasznos tartalmak: